A nagy fejsze - Izland

Az elmúlt hetekben nagy volt a csend, de ez annak volt köszönhető, hogy egész egyszerűen nem jutottam internethez észak-amerikában. Jópár kalandos hét van a hátam mögött, nem kevés izgalommal. A repülő is szépen kezd összeállni.

Let L-410 Turbolet - Hajtómű indítás

Szép lassan alakulnak a dolgok :) A hétvégén játszottam egy kicsit a mozgatható elemekkel a pilótafülkében. Mellette megvan a hajtómű indítás procedúrája is.

A nagy fejsze - keresztül az óceánon

Sikeres volt a time-wrap. Így nem volt annyira unalmas, de legalább hosszú sem. De.

A nagy fejsze - irány Párizs!

Tegnap este megvettem a repülőjegyet. Délután reptér, beton, ülésbelapulás, Párizs!

FARNAIR - a nagy fejsze

Nagy fejszébe vágtam a fámat. Nagyon nagyba. Vettem egy L-410 UVP-E-t :)

Let L-410 Turbolet - „Legyen világosság”


Mára egy igen rövid poszt jut. Nagykép a hajtás után.

Let L-410 Turbolet - Szarvkormány

Újabb szünet után ismét sikerült kézbevenni a Blender-t és a Photoshop-ot. Ezúttal a szarvkormányra esett a választás. Végül 2 nap renderelés és pár óra Photoshop munka - fényképeket felhasználva az alábbi eredmény született.

Vitorlázórepülés találkozó

Ez egy igaz történet. Egy franciaországi haverom vitorlázórepülőzik és megkért egy országos verseny alkalmával, hogy legyek a segítője. Ez azt jelentette, hogy fel kellett szedni a felhúzókötelet a repülő elszállása után és ha netán valahol közben "kényszerleszállást" hajtott végre, akkor el kellett érte a hosszú utánfutóval meg az öreg ford sierrával érte menni. Ezutóbbi többször is előfordul és sokszor egész éjszaka tartott. Mindez hatalmas esti bulik közepette. El is vitt repülni a végén, és vezettem a gépet fenn. Nagy királyság volt.

Let L-410 - áttörés az animációkban

Napok, mit napok... hetek mentek el rá, de megérte. Sikerült összehozni egy összetett animációt...

Elkészült az EFVA Vaasa Finn repülőtér!

Vaasa Repülőtér (Finnül: Vaasan lentoasema, Svédül: Vasa flygplats) (IATA: VAA, ICAO: EFVA) a finnországi Vaasa várostól 9 km távolságra délkelet felé található. Ez a repülőtér Finnország 6. legnagyobb repülőtere, évente közel 300.000 utas fordul meg itt.

Sólyom Airways Livery - Airbus A320neo

Sziasztok!

Közeledő új légi társaqságunk tiszteletére összedobtam egy festést az Airbus A320neora amit a JARDesign Group készített.

Let L-410 Turbolet - Műszerek

Let L-410 Turbolet - Műszerek

Lassan-lassan alakul a pilótafülke. Kerülnek be a műszrek, már majdnem úgy néz ki, mint ami majdnem hasonlít egy műszerfalra :)

Let L-410 Turbolet - pilótafülke

Nem állt meg az élet, épp ellenkezőleg. Szép lassan, ám de roppant bizonytalanul haladok előre a pilótafülkével...

Volt egy szívásos rész, amikoris jó pár napig csak azon agyaltam, hogy miért kerül minden duplán exportálásra, miért nem látszódnak a textúrák és hasonló finomságok. Ezek végre megoldódtak, így ismét fókuszálhatok a Blender-beli melóra. Aztán időnként megeresztek egy-egy exportot, hogy lássam hogy is fest a szimulátorban a pilótafülke.

Jelen pillanatban így :)
(klikk a képre a teljes felbontású képekhez - 2560x1440)

Let L-410 Turbolet - X-Plane 9+

Elérkezett ez a pillanat is :) Igaz nem teljesen úgy, ahogy szerettem volna, de végül közzéteszem a repülőt.

Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok

Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok

A napokban talaltám rá egy nagyon egyszerű, ám de annál ütősebb kis módosításra. Az alap X-Plane színeit variálja meg kicsit úgy, hogy az állam leesett, mikor először láttam.

A scriptet azóta kicsit tovább dolgozták és elérhetővé tették az x-plane.org-on, azt érdemes használni: Real Terra Haze

Szemle: JAR Design - Airbus A320neo

Szemle: JAR Design - Airbus A320neo

Szarvkormány, mutatós műszerek, kábeles- és hidraulikus kormánylap vezérlés, pilóta vezette gépek. Ezek a fogalmak azóta léteztek mióta kereskedelmi repülés létezik. Az Airbus ezeket egy csapásra felülírta, mikor 1970 decemberében hivatalosan is megalakult az Airbus Industries.

LHJK - Jakabszállás

Jakabszállás község Kecskeméttől 17 km-re délnyugatra jó közlekedési adottságokkal rendelkezik: az 54-es út mentén fekszik.

Egy rendhagyó bejegyzés

Annó nagyon boldog voltam, mikor a 800x600-ra tervezett monitort egy kis kondenzátor hekkeléssel rá tudtam venni, hogy 1024x768-as felbontást produkáljon, szegény megboldogult 14"-os CRT monitoromon.

Budapest - Luton, Luton - Budapest

Budapest  - Luton, Luton - Budapest

Hosszú egy nap volt, a végére már ott tartottam, hogy vagy 3 percen belül feltalálom a teleportot, vagy ott helyben henteljenek le a vér-zombik.

Oldalak