Let L-410 - az utasok

Elkezdtem csinálni az utasokat. Nem ez volt a terv, de végül belebonyolódtam és csináltam egy vállalható utascsoportot.

Az eredeti elképzelés az volt, hogy csinálok pár ember-szerű alakot, rájuk húzok valami egyszerű színes textúrát, oszt' jónapot. Mikor megláttam mit csináltam első körben, elsírtam magam, és elkezdtem 3D modellek után kutatni a neten.

Nagyon kevés használható modell van sajnos - ami ingyenes. Fizetősből rengeteg, a jobbak még csontozattal is el vannak látva, hogy bármilyen pozícióba rakhassa az ember. Vásárolni nem akartam, így tovább keresgéltem. Belefutottam a MakeHuman project-be. Sajnos erősen alfa állapotú a cucc, se windozon, se linuxon nem tudtam működésre bírni normálisan. Vagy az exportálásnál szállt el, vagy már a program indításkor.

Végül megleltem az embereim. A probléma csak annyi volt, hogy több mint 8000 poligon per kopf volt a mérleg. Visszább kellett vennem, de úgy, hogy a textúra-map megmaradjon. Itt is egy hosszabb keresgélés következett, míg nem egy eldugott fórumbejegyzésben meg nem találtam, hogy a blender-nek van egy beépített poligon-csökkentő scriptje, ami megtartja a textúra-mapokat. Siker! Visszavettem fejenként kb. 2200 poligonra. Így remélhetőleg nem fogja annyira megenni a gépeket FPS-ileg. Az én gépemen egy egész kicsit sem esett, szóval jól sikerült a dolog. Visszaálltam az eredeti poligonszámra, majd következett a textúrázás.

Let L-410 - az utasok
Let L-410 - az utasok

Hét emberből kellett tizenhetet csinálnom. Végül is sikerült: különböző bőrszínek, különböző ruhák. Első blikkre nem is tűnik fel, hogy hét ember az alap, csak ha jobban megnézi az ember.

Let L-410 - az utasok
Let L-410 - az utasok
Let L-410 - az utasok

Az emberek természetesen - hasonlóan a cargo verzióhoz - súlytól föggően látszódnak. Mindez az FSE-hez igazítva. Tehát ha ott 6 utast pakolunk be a gépbe, akkor 6 utas fog látszódni :)