Az X-Plane 10 gépigénye várhatóan kisebb lesz mint a 9-esé. Hogy miért? Mert jobban ki fogja használni a RAM-ot és a CPU-t. Ahhoz, hogy magas beállításokkal tudjuk használni, legalább 4GB memoria és 16 core-os processzor szükséges majd.

Repülők

Austin nem bízta a véletlenre az új (és régi) gépeket a 10-es verzióban: Javier Rollon készíti őket: az egyik legelismertebb név a repülő készítők közt. Ugyan nincs sok repülője, de azok mind olyan minőségűek, hogy megszólalnak. (Pl.: SeaMax)

Az időjárás

Az X-Plane 10 olyan időjárás-motorral fog rendelkezni, amivel még egy szimulátor sem. Az időjárás modellezése érdekes dolog: képzeljük el, hogy a textúra, amiből a felhők készülnek, 2048x2048-as felbontásúak. De hogyan lesz ez ráhúzva egy olyan területre, ami jóval nagyobb ennél? Mivel 3D-ben vagyunk, az adatmennyiség 2048x2048x2048-asra nő, ami 8.6G. Egy 32 bites rendszer alapból 3G RAM-ot tud kezelni. Ez hogyan fog akkor megvalósulni?

Írtak egy kis algoritmust, ami kisebb részenként modellezi le a területet, amik "egymás mellé" kerülnek, plusz egyes területek függnek egymástól. Ezzel a metódussal egészen kis részletektől kezdve egészen hatalmas frontokig le lehet modellezni az időjárást. A világ összes repteréhez letöltik az időjárást, majd ezekből kiindulva, interpolációval meghatározzak a köztes részt. Azaz: ha Bécsben szakad az eső, Budapesten süt a nap, akkor Győr fölött már szakadozott felhőzet lesz, ami egyre sűrűsödik Bécshez közeledve. Így gyakorlatilag elkészül a világon uralkodó teljes időjárás. Láthatóvá valnak a frontok, helyi zivatarok.

Végül a kép az időjárásról, felülnézetben:
http://x-plane.com/images/v10/weather_full_quality.png - 3.5M!

Jól látszik, hogy nincs benne ismétlődés, engem meggyőztek :)

Eredeti cikk: http://x-plane.com/pg_news.html#26September2010